במהלך השנים האחרונות, הצצה לארגן הידוע כ"אחרי אוכל (הארבור)" של סילבסטרו לגה • 1868, כשמאמנים וחוקרים התקנו מחדש את חשיבותו של הציור הזה של הסופר האיטלקי המופה. כמה שנים לאחר שיצא לאור, הציור המופלא הזה מציע חשיקה רגשית שאינה ניתנת לתיאור, ועומק של שדרוג עצמי. במאה הזו, זה נראה שה"אחרי אוכל" מתייחס למושג מחדש, שמביא להבנה חדשה ומעמיקה של תרבות האמנות של התקופה.
תוכן עניינים
- רקע היצירה והאמנים המעורבים
- תיאור הסצנה והגוונים הצבעוניים
- השימוש באור וצל בתמונה
- הבעלות על הפרטים הקטנים
- ההשפעה של השגיאות בתמונה על היצירה
- האופטימיות המושטת באמצעות תמונות בנושאי איכות החיים
- שאלות ותשובות
- בסיכום
רקע היצירה והאמנים המעורבים
הקדמת היצירה משפיעה במידה רבה על הרקע התרבותי של האמנים המעורבים ביצירה. בתקופת הרומנטיקה כגון שנות ה־60 של המאה ה־19, התעמתו שני סגנונות ראשיים: המציאותיות והרומנטית. ביצירתו של סילבסטרו לגה, "צהרים אחר האוכל (הפרדס)" משנת 1868, מרקמים אלה מתמזגים ליצירת תמונה אותנטית ומרהיבה שמשקפת את החיבור בין הטבע לאדם.
השימוש בנפח של גווני תכלת וירוק בעבודה, יחד עם השימוש בטכניקת הציור הקלאסית, מעניק תחושה של שקט ודממה בציור. הבחירה בנושא הפרדס נותנת מרחב לצופה להתרגש מן היפה ביופיו השטחי של הטבע, ולחשוב על החיים והמוות במשעשעותיו הדחופים. החיבור העדין בין הטבע והאדם מעניק ליצירתו של לגה עומק רגשי ומרחב מבלי להתרגש בייבוש וריגור.
תיאור הסצנה והגוונים הצבעוניים
בציור "אחרי ארוחת צהריים (הארבור)" של סילבסטרו לגה משולבות טכניקות אמנותיות עדכניות עם השפה הריאליסטית הכפרית של סבנטה מאריה דללה. הסצנה מתארת נוף כפרי בינוני, כשלרקע בית הכפר עם גג מזיקקים. בשדה נמצאים פעילים כפריים, ואיילה נמנדת בעבר.
בעבודה זו של לגה ניתן לראות כי הגוונים הצבעוניים מיושם בטכניקתו הסיטיליסטית הביטוחנית של הצייר, והם מושפעים מהטכניקה המצויירת בשני חצאים. הכדורים הצהובים והתמרים הירוקים הם דוגמאות לשילוב הצבעים של האמן, שהתרבתה מראשונה בציוריו.
השימוש באור וצל בתמונה
נחשב לאחת מהיסודות החשובים ביותר של אומנות הצילום. באתר הזה, נראה איך הצל יכול ליצור צורות ומראה משלים לתמונה. בגרסה החדשה של 'An after lunch (the arbor)' בידי האמן האיטלקי סילבסטרו לגה מ-1868, נראה את השימוש המודע באור וצל בכדי ליצור אופטימות מרעננת בציור.
בעזרת שימוש בטכניקות שונות, לגה יצר תמונה מרהיבה שמובילה את הצופה לפני הקשדה. האור והצל מאצים את העלים הירוקים והתלתלים, יוצרים רמז לזמן של היום ומעניקים לתמונה חווית מציאות ונועזת. בסיום, מצהיר אמן עם אומנות לא רק על שפע הכישוף הפנימי שבה, אלא גם על התרומה המרתיקה של אור וצל ליצירת טקסטורות ועומק של דמות עשויה.
הבעלות על הפרטים הקטנים
האולם הביתי הזה הוא סנדביצ'י, כדי שכל אחד יכול למצוא את מקומו, תחת הגג בין התמונות, קבעו מקסימום של השקט והשקט שאין בו הפרעה. לפתע שחלתה עלי דפים, כמו לבן של נרקיסי גינה, ואני ואתה שנינו לא נותרים בקרבתה. את הפרטים הקטנים ביד.
שטוח כשהוא, הצל של העץ, משרפץ מרענן ורגוע. מעוף צפורים, זורבות ומנומה השורדות אׇת החום שהים מפיצניו באזור היד נשקף. אם לא היית כאן, נמסרתם "שכוחה בין ־"בית חלקת המקום. עץ הלימון, במוזהבו ובי׳ גבות העלי, שלנת כי על דמות נרית ונצחית.
ההשפעה של השגיאות בתמונה על היצירה
השגיאות בתמונה יכולות להיות רעש מעניין המשפיע על היצירה הכוללת בה. הן מאפשרות לצופה לראות את העולם בצורה שונה, שמתרמת לייחודיות ולעומק העבודה. בדיוק כמו בציור "החמשים של סילבסטרו לגה", לאחר ארוחת צהריים, שהיה צייר איטלקי מוביל בשלהי המאה ה-19 ומייצג בין היתר נוף שקט וציורי דמותות.
הציור המרהיב מדגיש על פרטיות ומקום פיקני המשרה נוף מדהים שמזכיר את הדמיון של האמן במוחו ומביא את הצופה לעולם אחר. השגיאות הקיימות בתמונה מוסיפות שכבת הדמדומים ומקוריות ייחודית, ממש כמו הפרטיות והייחודיות שעומדת מאחורי העבודה.
האופטימיות המושטת באמצעות תמונות בנושאי איכות החיים
התמונה "אחרי ארוחת צהריים (הפרדס)" של סילווסטרו לגה משנת 1868 מרגשת באופטימיות שמושטת ממנה. על רקע כחול שמיים, קבוצת חברים נהנים באווירה רגועה ושמחה בחצר ירוקה. בעקבות תמונה זו נוכל לראות:
- חברים צועדים יחד ברגליים חושך במים
- עץ תמר המציץ בצד
- נשים וילדים בשמלות עתיקות המחייכים
הפרטים המדויקים שבתמונה מעוררים השראה ומשדרים רוגע ובטחון. ברקע תמונה זו מתמצאת גירסה יפה ומוכנה של אופטימיות ואהבה לחיים.
שאלות ותשובות
שאלה: מהו נושא הציור "אחרי הצהרים (הארבור) – סילבסטרו לגה • 1868"?
תשובה: הציור מתאר נוף טבעי עם שולחן אוכל עליו יושבים אנשים לאחר ארוחת צהרים.
שאלה: מה ניתן לראות בתמונה של לגה?
תשובה: בתמונה אפשר לראות אנשים יושבים ומסובים סביב שולחן אוכל, עץ גדול מאריך את צלליו, צמחיה כהה ברקע ושמיים עטופי עננים בגוונים של כחול ולבן.
שאלה: מה מעניין את הצייר בארבע?
תשובה: לגה מתמקד בביטוי נופי טבע ובזהות המנוסה של האייר. הוא לא מתעניין כלל בפרטים ובכתיבת מוסיקה, ומעדיף להתחבר לאלמנטים בטבע עצמם.
בסיכום
בסופו של המאמר, נראה שהתמונה "אחרי האוכל" של סילבסטרו לגה היא יצירה שמעוררת השראה רבה. האורות החמימים והגוונים הטבעיים של הציור מעניקים לנו תחושת שקט ואירוח. זו יצירה שמהווה כמעט סצנת קסם שניתן לנו להיכנס אליה ולהתרפק על כל פרט ושפע שבה. מקווים שנהניתם מהמאמר ומהמבט על יצירתו המרהיבה של האמן האיטלקי.