המקום שבו התעמל הצייר האיטלקי ג'וזפה אבאטי בשנת 1863 הוא ארנו ליד קסקיה, מקום שהקרויים מחדש בפאנטזיה על ידי ציורו המרהיב. במאמר זה נתחקור את הרקע ההיסטורי והאמנותי של היצירה ונתרגם את העושר האורני שהובנה בצבעים מלאי חיים.
תוכן עניינים
- ציור נופי טבע באמנות הפוסט-אימפרסיוניזם
- השימוש בטכניקות חדשניות של אמן הרנסאנס האיטלקי
- השפעת האמנות הקלאסית על יצירתו של אבאטי
- תרבות האמנות באיטליה במאה ה-19
- שאלות ותשובות
- מבחינת הנראות
ציור נופי טבע באמנות הפוסט-אימפרסיוניזם
ריו' ערו'ב) הנקרא על שמו "ארנו" נמצאת בפרובינציה של פיסטויה בטוסקנה, באיטליה. המקום הסגור במיקום גיאוגרפי מיוחד ממש בצד צפון מערבי גדר ה- Tizzano Val Parma למזרח, מצפון לעיר פרדגיא בקטן (אבוביאזה האדמור), מערב למולינלה דל-פיאזנו ולדרום לפרגיא.
ציור זה מציג את נופי הטבע הטוסקניים באורכם וברוחבם, ושתיקות המים הצלולים במיטב עתיקותם. כאשר מבקשים מאומנים למצוא תאום נכון בין צבעי הרקע לצבעי הסביבה בתמונות שלהם, כמעט בהכרח יצטרכו למצוא תחושה תקופתית מסוימת כדי ליצור מציאות אסתטית נכונה. כך גם בעבודתו של אבאטי, שבחר להשתמש בטכניקת פוסט-אימפרסיוניזם כדי להעביר את היופי הטבעי של איטליה בצורה מיוחדת ומושפעת מהסביבה סביבו.
השימוש בטכניקות חדשניות של אמן הרנסאנס האיטלקי
בתמונה זו של ג'וזפה אבאטי משנת 1863, רואים ביצירת רקע את ההשקעה בטכניקות חדשניות של אמן הרנסאנס האיטלקי, ארנו די ג'אקו בלה קזאטשיה. השימוש המרהיב באור וצל, יחד עם העדפת צבעים חמים ועצים טבעיים, מאפשרים לנו להתרגש מהיצירות המרהיבות שנוצרות במהלך התהליך האיטלקי החדשני הזה.
בנוסף, בתמונה מופיע הרמת שתיות טירה העמוסה בעין, המרכז הברור בציור, מעניקה אוירה אפלה ומסתורית לתמונה, מתפשטת השערוריה והדמעה השלמה. השימוש בטכניקות חדשניות מעניק לצייר את היכולת להביע רגשות מעמיקים ולשרט את חוויותיו בשטחים הנופלים מעבר למציאות. התמונת פאנורמה טבעית באורכו וברוחבו, מחליפה אוירה של התמונה ומביאה לתחושות מעמקים ונוצרים.
השפעת האמנות הקלאסית על יצירתו של אבאטי
הוצגה באופן מובהק בציור "Arno near Casaccia" מאת ג'וזפה אבאטי משנת 1863. היצירה משלבת אלמנטים מהאמנות הקלאסית בצורה מיוחדת ומעניינת, המראה את ההשפעה הרבה שהייתה למורשת האמנות העתיקה על יצירות האמנות של התקופה הזו של ג'וזפה אבאטי.
בציור זה, ניתן לראות את השימוש בטכניקות ציור קלאסיות ובטכניקות חידושיות של הצעיר המוכשר. עם שימוש בגוונים מודגשים וצבעים חמים, הצייר מוציא לפועל את עולמו הייחודי, שבו קיווים רבים מעוררים רגשות של עניין והשראה. במרכז הציור עומדה הנופית המרהיבה של הנהר ארנו, המשתקף במים הזוהרים וגורם לצופים להתרגש ולהתרסק ליישוב השקט והנעים המתפשט באמצע הציור.
תרבות האמנות באיטליה במאה ה-19
הצייר ג'וזפה אבאטי היה אחד מהאמנים המשמעותיים ביותר בסצנת האמנות האיטלקית במאה ה-19. בשנת 1863, בסביבות הנהר ארנו ליד קזאצ'יה, יצר אבאטי ציור מרהיב המתעד את הנופים הטבעיים היפים שמסביב – מקום שהפך לקנה מוס של לוחמים איטלקים באירועי האיחוד באיטליה.
התמונה המקסימה מוצגת בסגנון הפורצלאני שבו בידי האמן הצייר פנים של הר, שמים ואדמה מאחור המעידים על ידיעתו העמוקה של טבה ואור, מסרת לצופה הקהל עצומות רמזים איפיים ואינטימיים, מהם נעשה שימוש רחב בימיו של ספרני. הציור מוזמן להתרגש מהמרחק האינסופי והיחפים של הטבע הרמוני.
שאלות ותשובות
ש: מהו הנושא של התמונה "ארנו ליד קזצ'יה – גוספה אבאטי • 1863"?
ת: התמונה מתארת את נופי נהר ארנו שבצפון פירנצה, ומראה את השקיעה הנופלת על הגבעות הירוקות הסביב. זו נופי הגזעזרה המוכרים בכפר קזצ'יה.
ש: מי האמן שצייר את התמונה?
ת: האמן הוא גוספה אבאטי, אמן פיסול וצייר איטלקי הפעיל במאה ה-19.
ש: איך מתאר האמן את הנוף בתמונה?
ת: אבאטי משתמש בצבעים עדינים ומושפע מסגנונות הרומנטיקה והנאיביות. הוא מצייר את הנוף בצורה ריאליסטית ומרמז על השקט והשקיעה באמצעות גוונים רכים וחמימים.
ש: מה ההשפעה של התמונה?
ת: התמונה מרמזת על רומנטיקה ואומנות רומנטית, ומשרה רוגע ושקט לצופה. היא מעוררת חשיבות לנופי הטבע וליופי שבהם.
מבחינת הנראות
בסיום, התמונה "ארנו ליד קזאצ'ה – ג'וזפה אבאטי • 1863" מפעילה על הצופים תהליך חווייתי מיוחד. השילוב בין הטבע הכה ריאליסטי וההתמקדות בפרטים המראים על ידי האמן יוצרים תחושה אומנותית מרהיבה. אם תוכן היה עובר על הראש, הזמן כדי לשוב ולפנק את העין עם הייחוד של Abbati.